restauratie mercedes w124 300td, stond 7 jaar buiten zonder voorruit, maar na 10 minuten startte hij direct (originele motor 799.000km). gelukkig geen laswerk, en qua techniek alleen onderhoud, remmen, uitlaat etc vernieuwd, en ik heb hem omgebouwd van schakel naar automaat. dit is een van de beste auto's ooit gemaakt, daarom heb ik altijd een grote passie gehad voor dit model mercedes en ben de uitdaging aangegaan om hem te restaureren en ik gebruik hem nu dagelijks als bedrijfswagen. 

restauratie porsche 912, deze auto was ooit aangepast naar een nieuwer model en in redelijk goede staat, er zijn nieuwe bumpers gekomen die geheel aangepast moesten woren, voorkant aangepast naar originele model 1968, gespoten in originele kleur

 

 

deze in 1960 in nederland gebouwde volvo pv544 stond bijna 40 jaar onaangeroerd stil, de auto had ik binnen 1 week technisch klaar inclusief nieuwe apk, de auto is overgespoten, de bekleder heeft vakwerk geleverd door al het originele rode skai te behouden en te reinigen en alleen de stof te vernieuwen. de auto staat nu bij een volvo dealer in de showroom

rustlook project ford f250

 

rustlook ford f250

rustlook ford f250

rustlook ford f250

deze rasechte hippie citroen 2cv6 uit 1985 heeft jaren lang in de hippiestyle rondgereden, inclusief schoenen op de voorbumper. na enkele onderhandelingen he ik hem gekocht en gerestaureerd, de basis was vrij goed en is gespoten in de kleuren van mijn toenmalige werkgever j.heebink transport uit veenendaal

 

 

 

 

 

 

een hele leuke klassieker vind ik de opel kadett, deze opel a kadett stond waarschijnlijk 30 jaar stil, en hij startte vrijwel direct, na laswerrk aan de voorschermen, nieuwe remmen, banden, uitlaat etc ging hij zonder problemen door de apk. de auto is nieuw gespoten in de originele kleur, maar hij kreeg wel een wit dakje en een wit stuurtje. de auto staat nu in de showroom bij een opel garage in belgie

 

 

 

 

 

een echte schuurvondst, deze ford transit heeft maar een paar jaar gereden en is til gezet ivm een defecte motor. er stond ook pas 23000km op de teller. lang geleden is er iemand aan begonnen en heeft hem gedemonteerd om er vervolgens tientallen jaren niet meer naar om te kijken. het unieke is dat de eerste lak van de cabine, en de originele bekleding behouden zijn. verder is het chassis en alle losse delen gestraald en nieuw gespoten, banden, remmen etc zijn  vernieuwd. de ford staat momenteel in een privemuseum en word later nog voorzien van de originele gereviseerde motor en nieuw houtwerk op de originele laadbak

 

restauratie daimler xj40 uit 1993, deze auto heb ik gekocht bij een autodemontage bedrijf, de lpg installatie verwijderd, andere automatische transmissie gemonteerd, de dakhemel nieuw laten bekleden, het complete interieur overgezet uit een donorauto, andere velgen en de lak gepolijst, deze auto doet dienst als mijn priveauto en word af en toe verhuurd voor een bruiloft

 

 

 

restauratie jaguar xj-sc 5.3 v12, deze auto kocht ik met brandschade onder de motorkap, na cilinderkoprevisie en alle onderdelen en bedrading vervangen te heben rijd deze auto weer als nieuw, het bijzondere is dat deze auto in engeland geleverd is door guy salmon (grote jaguar dealer) en die liet ter ere van zijn 50 jarige bestaan, 5 van de duurste jaguars aanpassen, oa speciaal op maar gemaakte spoilers, dubbele koplampen, 2 tone kleurenschema. dit is 1 van de 5, dus een zeer unieke auto

 

een unieke vondst bleek deze opel corsa tr uit 1987 te zijn, de (helaas overleden) eerste eigenaar was extreem zuinig op zijn opel, 2 sets vloermatten, hoesje over het stuur, handschoenen aan...het autootje is waarschijnlijk nooit nat geregend gezien de kilometerstand van 46000km. toch had hij wat laswerk aan de achterste wielranden, dit heb ik hersteld, de lak gepolijst, velgen gespoten zodat hij weer in nieuwstaat was. de opel is aan een liefhebber verkocht, die met zijn zoontje samen oldtimermeetings bezoekt, de heer smit zou erg trots zijn

deze renault 5 met zeer lage km.stand heb ik ook gered bij een autodemontage bedrijf. het wagentje kwam uit belgie maar was door ruimte en tijdgebrek van een nabijgelegen autobedrijf,  afgevoerd. ik heb er een twingodakje ingezet, ingevoerd en hem zowel optisch als technisch weer in orde gemaakt. dankzij dit project heb ik nu een bijzonder goede samenwerking met dat autobedrijf en worden al mijn autos daar'apk gekeurd

 

 

de kever....ook een van mijn favorieten, deze kever 1303s (die lang rondreed met mercedes aspiratie) kocht ik in 2006 voor onderdelen. toch besloten om hem te restaureren en is hij zwart beige gespoten. later een oud kenteken aangevraagd om  blauwe kentekenplaten te mogen voeren, in 2015 is hij wederom gerestaureerd en is nu weer rood geworden, deze heeft al diverse levens achter de rug

de fiat 500, een echt icoon in de oldtimerwereld, in de loop der jaren heb ik er diverse gerestaureerd, het zijn bijzonder leuke autootjes waar vrijwel alles betaalbaar te verkrijgen is

 

 

 

 

 

 

deze opel calibra stond ruim 20 jaar stil, met 199.873 kilometer. deze auto heb ik ook weer helemaal in nieuwstaat gebracht en is verkocht aan een liefhebber in belgie, waar hij nu binnen staat tussen een verzameling van andere opels. nb. de nieuwe eigenaar passeerde tijdens de proefrit de 200.000km

 

 

 

 

deze kever 1300 uit 1968 heeft een speciale betekenis voor mij, op mijn 13e (hedentendage al bijna 30 jaar geleden)kreeg ik deze van mijn vader, die hem van de 1e eigenaar kocht. de kever is altijd mijn grote favoriet geweest, en ondanks dat ik mooie autos heb gehad is de kever altijd gebleven. 3 jaar terug kon ik hem voor een goede prijs verkopen en hij staat nu bij een grote vw dealer in de showroom

diverse yountimers, vw caddy mk1, door mij gerestaureerd en voorzien van opgeoerde 1.9tdi motor, vw jetta mk1 gerestaureerd in  2008 voor mijn neef die hem nog steeds heeft, ford f150 pick up patinatruck, citroen berlingo

 

 

 

 

 

 

 

restauratie van mijn mack truck die ik per toeval tegenkwam. na lange stilstand wederom in ere hersteld, deze wagen reed vroeger bij rynart  transport op het midden-oosten

 

 

 

de peugoet 205, een van mijn persoonlijke favorieten uit de jaren 80, toen peugeot nog degelijke en goed ontworpen auto's maakte. een toekomstige klassieker die nu al zeldzamer word. de rode stond bijna 20 jaar stil met zeer lage km.stand, ook deze, net als de andere weer helemaal in orde gemaakt en aan liefhebbers verkocht.

 

 

een van mijn meest bijzondere vondsten, een nissan micra uit 1992 met slechts 23.000km. ook dit wagentje kocht ik bij een autodemontagebedrijf. na contact opgenomen te hebben met de garage, wiens onderhoudskaartje in de auto lag, werd bevestigd dat de auto niet meer dan 23000km gereden had en dat de oude eigenaar ivm hoge leeftijd voornamelijk 1x per jaar naar de garage reed voor apk en onderhoud. de oude eigenaar was zeer verbaasd dat ik zijn autootje gered en weer in nieuwstaat gebracht heb. hij was blij te horen dat de micra nu deel uitmaakt van een privecollectie nissans van een liefhebber

restauratie van een van de oudste c1 kadett coupe uit 1973

 

 

 

 

mercedes 207d "karenvan"

voor een zeer sympatieke dame genaamd karen heb ik haar 207d opgeknapt, wat laswerk en goed schoonmaken kunnen ze weer op reis

 

restauratie van een zeldzame mercedes w109 3.5 v8 met luchtvering. de auto had ruim 10 jaar buiten gestaan

 

 

 

restauratie van mijn mercedes w210 300td grijs kenteken. veel werk gehad om deze auto weer in goede staat te krijgen, hij beviel bijzonder goed als bedrijfswagen, totdat ik de w124 300td tegenkwam. deze w210 is inmiddels verkocht

bovenstaande projecten zijn in de loop der jaren gerestaureerd, uiteraard staan niet alle projecten beschreven, maar het schept wel een duidelijk beeld over wat ik doe, ik vind veel auto's leuk en geniet net zoveel van een nissan micra uit 1992 met 23.000km, als een kostbare klassieke porsche. mensen vragen mij wel eens wat mijn leukste project was, mijn antwoord is dan .......het volgende project